Foarte iubit de către sportivi, gimnaști și persoane, care  optează pentru un stil de viață sănătos,Pilates-ul este cel mai potrivit antrenament  pentru menținerea corpului în formă, pentru creșterea flexibilității, a mobilității musculare și a te restabili după traume.

Ce este Pilates-ul, de unde își ia începutul, de ce face să studiezi mai profund acest gen de antrenament, de ce nu trebuie să renunți ca să te ocupi  regulat  și care sunt beneficiile pe care le aduce corpului și minții?

În primul rând, cred că ar fi corect să știți , că numele de Pilates, cunoscut acum în toată lumea, îl datorăm lui Joseph Hubertus Pilates, fiul unui naturist german și a unei atlete de origine greacă. Din copilărie, Joseph, suferea de rahitism, astm și febră reumatică. Datorită medicului de familie, care i-a făcut cadou un manual de anatomie, el descoperă filozofia filozofilor greci a Romei antice, care au constatat unirea dintre corp-minte prin căutarea unui echilibru mai mare.

”Mens sana in corpore sano”-spune celebra expresie latină. Minte sănătoasă într-un corp sănătos și invers, ne aduce aminte că lucrând asupra minții și corpului simultan, putem obține o bunăstare mai profundă, exact ceea ce se poate găsi în exercițiile Pilates.

Joseph Pilates, studiază și exersează cu un ritm atât de intens, încât lasă rapid în urmă problemele de sănătate, care au fost prezente în viața lui de copil.

După o perioadă trăită în Germania, se mută cu traiul în Anglia, unde și-a aprofundat cunoștințele și tehnicile de autoapărare. Aici el începe să dezvolte exercițiile pe care puțin mai târziu le va numi ”Contrology”, având drept scop de a ajuta oamenii să conștientizeze treptat și profund corpul, prin mișcări lente și armonioase dirijând cu toți mușchii.

În 1926, la New York, a deschis o sală de fitness. Mulți dansatori și sportivi, care vor folosi metoda Pilates pentru a se antrena, a tonifica corpul și a îmbunătăți bunăstarea mentală, stimulând concentrarea și atenția.

 Pilates- ul este o metodă de antrenament, care ne învață să devenim conștienți de propriul corp, să-l întărim, să corectăm postura și să îmbunătățim fluiditatea și precizia mișcărilor. În Pilates, corpul se mișcă ca un sistem integrat. O mare parte a muncii se concentrează asupra mușchilor, care promovează controlul posturii, care se află în partea din spate și pelvis.

EXERCIȚIUL DE BAZĂ

Inima acestei tehnici de Pilates, este atenția către centru de greutate, numit ”Powerhouse”, centrul de control al întregului corp. Dacă e să traducem înseamnă- ”Casa puterii” și rerezintă baza de la care să înceapă orice mișcare, centru fiecărei mișcări.

Unde anume se află Pawerhouse?

Este banda musculară centrală: include mușchii abdominali, dar și zona lombară, de la șolduri, până când se încep coastele.

Haideți să ne imaginăm cum ar fi asta. Trageți aer și tot odată strângeți buricul înspre coloana vertebrală- acesta este primul exercițiu pe care îl învățați într-o sesiune de Pilates, pentru a activarea Pawehouse-ul, imbunătățirea posturii și desigur, ameliorarea spatelui.

Dacă la vârsta de 30 de ani, coloana vertebrală a voastră nu este elastică și este rigidă-ești bătrân, dar dacă la 60 de ani, ea este complet flexbilă- ești tânăr. Deci aveți grijă de coloana vertebrală, este cu adevărat important, în așa fel veți evita o serie de alte probleme de sănătate nedorite și spontane, care vă ca complica viața pe loc drept.

”Ai o singură coloană vertebrală, ai grijă de ea”

                                                                                                   Joseph Pilates

Pentru a începe să faci asta, ca prim pas este să te înveți să acorzi o atenție deosebită respirației.

RESPIRAȚIA

(c) tinlinx

O respirație corectă, poate avea efect antistress, poate ajuta la reducerea durerilor cronice, durerile de cap și anxietății, de aceea  joacă un rol așa de important în Pilates.

În momentul când noi inspirăm, cutia toracică de parcă se extinde iar diafragma se contractă, se coboară și se aplatizează. În faza de expirație, diafragma se relaxează și plămânii se golesc, lăsând aerul să iasă.

În Pilates vei învăța să inspiri la începutul exercițiului iar apoi să expiri în fază de efort. Mulțumită acestei tehnici, este posibil să lucrați mușchii adânci, astfel îmbunătățiți și problemele de spate și postură.

Dacă te vei învăța să respiri profund, atunci vei simți  beneficii profunde la nivel de corp și minte. Acest val de endorfine, dă corpului o senzație de relaxare și poate ajuta la suportarea mai lejeră a durerilor, reducând tensiunea gâtului.

Acest proces, stimulează schimbul total de aer, influențând pozitiv asupra circulației, alimentând cu oxigen țesuturile și eliminând toxinele.

BENEFICII

Pilates- este un  complex de exerciții pentru întregul corp, care face posibilă antrenarea tuturor mușchilor, îmbunătățirea posturii, pierderea în greutate, creșterea forței și a rezistenței. În timpul antrenamentului sunt implicați chiar și mușchii stabilizatori adânci, care de obicei sunt rar încărcați în viața de zi cu zi, dar sunt responsabili de echilibru, postură, coordonare și susțin coloana vertebrală.

Pilates-ul reduce nivelul de stres și a tensiunii nervoase, antrenează flexibilitatea corpului și întărește mușchii, întărește coloana vertebrală, reduce durerile de spate și previne osteocondroza, îmbunătățește activitățile organelor interne și îmbunătățește metabolismul, scăpând de anxietate și insomnie, formează un fizic frumos și figura viselor tale.

De asemenea, ocuparea regulată cu Pilates, ajută la scăderea tensiunii arteriale în caz daca persistă hipertensiune și îmbunătățirea funcționării sistemului cardiovascular și respirator. Beneficiile Pilates sunt de neprețuit în multe boli cronice și tulburări a organismului.

Fundamentul Pilates-ului este: concentrarea, controlul și precizia, cu trecere lentă și treptată. Aceasta înseamnă că trebuie să te înveți să te miști din nou și să acorzi o mare atenție fiecărei părți al corpului. La drept vorbind Pilates , ne poate schimba corpul.

Din ce în ce mai multă lume duce o viață sedentară,ceea ce provoacă durerile de gât, spinare, inflamația nervului sciatic, dureri de cap ș.a

Stimularea flexibilității corpului, vă permite să dezvoltați rigiditatea și tensiunea, redescoperind fluiditatea, care este armonia, dansul corpului și minții.

”Făcute corect și stăpânite până când veți avea o reacție inconștientă, aceste exerciții se vor transforma în grație și echilibru în activitățile zilnice.”,-le-a explicat elevilor Joseph Pilates.

Pentru că la drept vorbind, adevărata provocare este de a înfrunta viața de zi cu zi cu mai multă flexibilitate: atunci când corpul ne susține, chiar și la nivel mintal, descoperim o energie mai puternică.

CONTRAINDICAȚII

În general, contraindicații nu există, dar totuși este bine să abordați practica disciplinei sub îndrumarea unui instructor expert, capabil să evalueze condițiile voastre fizice și să va sfătuiască cum să efectuați corect exercițiile. Pentru gravide- este important să consulte medicul.

 

Dar voi, ați încercat vreo dată să practicați Pilates?  Împărtășiți-vă cu noi, lăsând un comentariu mai jos, ne va fi interesant să aflăm încă ceva nou.

 

Dacă va plăcut articolul meu și sunteți de părerea că este util, lăsați un mic mesaj, puneți like și distribuiți mai departe, poate mai prinde bine cuiva.

                                                                                    Mulțumesc

TOT CE TREBUIE SĂ ȘTII DESPRE PILATES. CARE SUNT BENEFICIILE PE CARE LE ADUCE CORPULUI ȘI MINȚII.

Lasă un răspuns

%d blogeri au apreciat: