Care sunt strategiile potrivite pentru a stimula sistemul imunitar și pentru a vă îmbolnăvi mai puțin în sezonul rece. Descoperiți sfatul expertului pentru a întări apărarea organismului și a începe să vă protejați de viruși și bacterii sezoniere.

O dată cu trecerea perioadei de la toamnă-iarnă, se știe, că sănătatea noastră, precum  și organismul nostru, devin mai delicate. Deodată ne simțim mai fragili. Și de fapt în acest sezon, oamenii devin mai predispuși la răceli, infecții ale urechii, dureri de gât, gripă și alte afecțiuni tipice acestei perioade ale anului. Datorită temperaturilor reci este mai ușor să vă îmbolnăviți.

Pentru a evita riscul de febră și alte simptome ale parainfluienței, prevenirea este cel mai bun medicament pentru a te apără deja în toamnă de posibilele consecințe a sosirii iernii. Aici am pregătit câteva recete naturale făcute în condiții de casă, care vă vor ajuta să întăriți imunitatea și să pregătiți organismul pentru perioada rece. Citiți aici….

Ca obiectiv: întărirea sistemului imunitar care tinde să fie mai slab în lunile mai reci.

”În lunile de iarnă- explică dr. Attilio Speciani, imunolog clinic italian și specialist în alergii- corpul uman suferă de o lipsă de vitamine și minerale prezente în alimentele proaspete oferite de primăvară și vară. Mai mult ca atât, scăderea temperaturii favorizează tendința către infecții mai ușor și este mai ușoară transmiterea virușilor și a bacteriilor, deoarece sunteți mai mult în interior. Dar trebuie de amintit că organismul, de asemenea,  poate fi antrenat, așa cum se face în țările nordice unde, datorită activităților fizice și a aportului de alimente mai sănătoase, tendința de a se îmbolnăvi este sub control. Cu unele proceduri bine întocmite, de fapt este posibil să începem călătoria noastră, care va duce la: a fi bine echipați și să ne apărăm de prezența mai mare a virușilor, bacteriilor și de o dificultate mai mare a organismului  de a se proteja în perioada rece  a anului.”

Ce se întâmplă dacă te îmbolnăvești înainte de sosirea iernii?

”Nu e rău, spune expertul, pentru că a te îmbolnăvi un pic toamna, îți permite să eviți să te îmbolnăvești iarna. Sistemul imunitar în așa mod este provocat să fie mai atent și este stimulat să funcționeze mai bine și mai ușor pe tot parcursul sezonului rece. În plus, o răceală de toamnă, ca și gripa ușoară în timpul iernii, care totuși îți permite să te întorci a doua zi la serviciu, după o noapte puțin mai obositoare, stimulează așa numitele celule ”Natural Killer”, care ne apără de cancer. Pe scurt, nu tot răul se transformă în rău.”

Prevenirea răcelii- mit sau realitate? Este oare posibil să vă protejați de atacul virușilor în sezonul rece?

Se pare că poți. Trebuie doar să cunoașteți punctele slabe ale ”dușmanului”.

Mulți dintre noi consideră că infecțiile de toamnă-iarnă sunt inevitabile. E posibil să nu te îmbolnăvești toamna și iarna, trebuie să te stărui să o faci, sărespecți anumite reguli și să fii forte precaut și ordonat. Este cu mult mai ușor să previi boala, decât să o tratezi. Din păcate mulți dintre noi au părere greșită asupra faptului de prevenire a răcelii. Cumpărăm niște medicamente antivirale miraculoase și scumpe, dezvățând organismul nostru și mai tare să lupte singur cu virusul.

Prevenirea constă într-un set de acțiuni, orientate spre crearea unor condiții nefavorabile pentru viruși, dar benefice pentru imunitate

Dar cum să pregătim corpul nostru pentru sosirea sezonului rece al anului?

1 ALIMENTAȚIE CORECTĂ

În primul rând ne stăruim să evităm dulcele, sau cel puțin să-l limităm la maxim. S-a demonstrat de nenumărate ori, că o persoană care este pasionată de dulce, este cu mult mai vulnerabilă la atacul microorganismelor patogene.

-virușilor de asemenea nu le plac alimente, care conțin proteine: carne, pui, pește.

– ficat, inimi, rinichi și alte măruntaie(au conținut ridicat de substanțe nutritive, care sprijină semnificativ sistemul imunitar)

-varza murată și alte alimente fermentate

-ulei de cocos(este bogat în acid lauric care de asemenea întărește imunitatea și la copii și lamaturi)

-ciuperci, alge comestibile

-cereale și fructe  (conțin fibre)

-usturoiul(protejează împotriva microflorei patogene, întărește imunitatea. Este unul dintre cel mai efectiv antibiotic natural, care se luptă cu virușii. Se consumă zilnic in timp de iarnă și preferabil proaspăt).

2.PĂSTRAREA CORPULUI ÎN CĂLDURĂ, ÎN DEOSEBI PICIOARELE.

Virușii iubesc atunci când noi răcim corpul, ne îmbrăcăm foarte slăbuț pe timp rece, ceea ce le creează condiții excelente pentru dezvoltarea lor. De fiecare dată, când ieșiți afară, aveți grijă să vă îmbrăcați în corespundere cu timpul de afară. Acordați o mare atenție mâinilor, picioarelor, spatelui inferior, capului și gâtului.

3.SPĂLAREA MÂNILOR

Pe parcursului zilei, purtăm nenumărate microorganisme pe mâini, inlusiv și cele care cauzează boli. Pe tot parcursul sezonului rece și nu numai în această perioadă dar și zilnic, aș spune, este neapărat să vă spălați regulat și bine pe mâini, în special când veniți de afară. Spălatul pe mâini trebuie să dureze 30 de secunde, 15 secunde ne săpunim bine mâinile, iar 15 secunde spălăm bine mâinile sub jetul de apă. Trebuie să vă formați ca o deprindere să aveți grijă regulat de igiena personală.Desigur nu trebuie să exagerați cu acest lucru, căci virusul se mai transmite prin picături aeriene.

4.CLĂTIREA OCHILOR ȘI A NASULUI

S-a demonstrat că principalele locuri pe unde virusul poate pătrunde în organism, sunt membranele mucoase al ochilor și nasului. De aceea, medicii recomandă clătirea legeră cu sare de mare a ochilor și a nasului, poate proteja organismul de infecții.

5.CURĂȚAREA ORGANISMULUI DE TOXINELE ACUMULATE

Într-un organism încărcat de toxine, virușii iubesc să se înmulțească. Pentru a scăpa de toxine este nevoie să beți cât mai multe lichide, să consumați alimente bogate în fibre (cereale, fructe) și să nu mai acumulați alte porții de toxine(coloranți, arome, conservanți, stabilizatori).Este fundamental ca să mențineți mereu un intestin sănătos.Se recomandă să primiți probiotice, dar mai întâi neapărat să vă sfătuiți cu medicul. Dacă vrei să mai afli câteva metode de a intoxica organismul, intră aici…

6.AIER CURAT

Aerul proaspăt ne întărește complet corpul . Se recomandă zilnic să aerisiți încăperile, măcar o dată pe zi, mai ales înainte de culcare. Plimbările în aer liber, în deosebi înainte de somn, fac minuni și chiar este recomandat de către medici. După astfel de plimbări, un somn calitativ vă este garantat.

7.SPORT

Renumita frază: ”Sportul-este sănătate”, a fost spusă nu în zadar. Exercițiile fizice întăresc imunitatea, mușchii și îmbunătățește circulația sângelui. Sportivii se îmbolnăvesc forte rar, totul datorită eforturilor fizice regulate.

8.VITAMINE

Dacă din alimente nu se primește minimum necesar de vitamine, atunci este nevoie să primim adaos de vitamine și minerale, pentru a întări imunitatea organismului. Cu atât mai mult că sunt vitamine care nu se găsesc în alimente și de accea se primesc ca adaos.Dar acesta se face numai după ce faceți analiza sângelui, deoarece surplusul de vitamine poate fi periculos pentru organism. Multe vitamine sunt antioxidanți și de aceea, întăresc pereții vasculari. Această particularitate este foarte extrem de utilă în combaterea virușilor.

9.BEM BĂUTURI NATURALE SĂNĂTOASE

În ziua de azi cunoaștem o mulțime de băuturi care întăresc imunitatea. Sucul de afine, ceai cu ghimber, lămâie și miere, soc de morcovi, sfeclă, kiwi ș.a

10.DUȘ CONTRAST

Acesta este un alt mod de a căli organismul nostru. Antrenează și întărește vasele sangvine, făcându-le rezistente la viruși.

Combinând svaturile de mai sus, veți putea crește semnificativ șansele de a combate  răceala, de a câștiga lupta împotriva virușilor, de a vă întăriți bine imunitatea în așa fel, ca să nu vă îmbolnăviți pe tot parcursul perioadei reci.

Dar voi cum vă întăriți imunitatea, poate știți și alte metode eficiente, scrieți-ne în comentarii  ne va fi interesant.

Dacă va plăcut articolul meu și sunteți de părerea că este util, lăsați un mic mesaj, puneți like și distribuiți mai departe, poate mai prinde bine cuiva.

Mulțumesc

 

CUM SĂ NU TE ÎMBOLNĂVEȘTI ÎN TIMPUL SEZONULUI RECE. LIFE HACKS- URI, RECETE ȘI SVATURILE MEDICILOR.

Lasă un răspuns

%d blogeri au apreciat: