Plank -este unul dintre cele mai populare exerciții despre care toată lumea știe, mulți o fac, însă doar puțini o efectuează în mod regulat și corect. Dacă este efectuată tehnic greșit, nu numai că nu va avea nici un efect benefic, dar poate fi și periculos pentru sănătate. Plank, sau cum mulți o numesc, ”scândură”-este una dintre cele mai simple modalități de a aduce în ordine corpul și al menține în formă, nu necesită mult timp, spațiu, inventar, se poate face în orice timp al zilei și dă rezultate vizibile într-o perioadă scurtă.

Să vedem ce se va întâmpla cu corpul nostru dacă vom efectua regulat și tehnic corect exercițiul PLANK

1. METABOLISMUL

Atenție, cei care doresc să scape de kilogramele în plus: stând în plank regulat, voi veți pierde mai multe calorii, decât îndeplinind exercițiile de press standarte. Acordând doar 10 minute în zi acestui exercițiu, veți accelera metabolismul, astfel încât și noaptea corpul va continua să ardă calorii și respectiv va pierde în greutate.

2.FESE ȘI ABDOMEN PLAT

Scândura- este un exercițiu abdominal ideal, deoarece pune în funcție întregul grup muscular principal, inclusiv mușchii feselor și cei abdominali -toate trei tipuri: abdominali transversi, drepți abdominali și oblici. Este ceva extraordinar faptul în care un singur exercițiu, în care nici măcar nu trebuie să te miști, pune în funcție atât de mulți mușchi.

3.GÎT ȘI UMERI FRUMOȘI

Întărirea grupului muscular abdomnal, afectează starea gâtului, centurii umerilor, spatelui, îndreptându-le și menținându-le în poziția corectă. Din momentul când începi a face regulat plak, cei din jur vor observa că postura ta s-a îmbunătățit.

4.VEI UITA DE DUREREA DE SPATE

 

Din cauza că ședem mereu incorect, ne aplecăm incorect  și ridicăm greutăți neproporțional, spinarea noastră suferă. Aceste lucruri provoacă  probleme de sănătate.Efectuarea zilnică și corectă a scândurii, întărește nu numai mușchii trunchiului superior ci și a celui inferior, ceea ce anulează riscul durerilor de spate.

5.CORPUL VA DEVENI FLEXIBIL

Este incredibil dar adevărat: fără a face aplecări și răsuciri în timp ce stăm în plank, noi întindem ligamentele și mușchii, începând de la umeri și terminând cu degetele de la picioare. Pentru a face acest  exercițiu plank de bază, putem să-l diversificăm : efectuăm planca laterală, stând doar pe o mână, cu un picior ridicat, plank pe coate, în loc să se sprijine pe brațele drepte. Toate aceste poziții se pot schimba în decurs de 5 minute. Astfel mușchii principali vor fi antrenați, flexibilitatea întregului corp va crește și respectiv mișcarea de zi cu zi va fi cu mult mai ușoară.

6.DISPOZIȚIE BUNĂ

Întărirea corsetului muscular în jurul taliei, afectează pozitiv nu numai starea vizuală, dar și cea emoțională. Mușchii abdominali puternici sunt o garanție a presiunii intraabdominale normale și respectiv are loc circulația corectă  a sângelui în interiorul organelor ceea ce provoacă un val de energie. Atunci când ducem un mod de viață sedentar, tensiunea fizică acționează negativ asupra nervilor. După minim o săptămână de efectuare a exercițiului plank, nervozotatea, iritabilitatea și apatia nu vor mai avea nimic comun cu tine.

7.REDUCEREA CONSUMULUI DE ENERGIE A ORGANISMULUI

Unul dintre principalele avantaje ale scândurii este, că ne cătând la toată eficacitatea sa, ea îți ia puțin timp. Astfel după antrenament nu te vei simți obosit și chiar poți să te ocupi  seara, după o zi plină.

                    RECOMANDĂRI

-pornește de la  20 secunde de câte 2-3 ori repetări, cu interval de pauză 1-2 min. Măriți timpul treptat: 20,30,40,60,90..vă orientați după cum vă simțiți.

-o dată pe săptămână organizați-vă pauză

-pentru a avea efect este important de efectuat acest exercițiu tehnic- corect , nu vă goniți după timp mult- mai important este să faceți corect și regulat.

-din plank trebuie să ieși treptat, coborând lent bazinul iar brațele le întindeți înainte. Acest lucru vă va elibera tensiunea în umeri și corp.

-contraindicații: coloana vertebrală traumată, leziuni articulare, tensiune arterială crescută, procese inflamatorii în organism, cezariană recentă, zile critice, sarcină.

-plank se combină cu:alimentație corectă, administrarea a minim 2l de apă, . Puteți să transpirați zile întregi, făcând plank sau oricare alt exercițiu, dar dacă vă alimentați greșit și uitați să beți apă, totul va fi în zadar- nu veți obține nici un rezultat.

Vă recomnad să citiți și ”25 de trucuri puțin cunoscute-cum să nu te îngrași”

”cele mai bune băuturi de slăbit, făcute acasa”

 

Dar voi ați încercat să faceți plank? Împărtășiți-vă cu noi, cât timp ați stat și ce rezultat ați obținut?

 

Dacă va plăcut articolul meu și sunteți de părerea că este util, lăsați un mic mesaj, puneți like și distribuiți mai departe, poate mai prinde bine cuiva.

                                                                                    Mulțumesc

CE SE VA ÎNTÂMPLA CU CORPUL TĂU DACĂ VEI FACE ZILNIC PLANK(SCÂNDURĂ)

Lasă un răspuns

%d blogeri au apreciat: